Ahelyett, hogy pénzünket ékszerekbe, aranyba, esetleg antikvitásba fektetnénk, érdemes elgondolkodnunk azon, hogy a felesleges zsetonjainkat LEGO készletekbe öljük bele.
Az orosz Gazdasági Egyetem közgazdászainak kutatása szerint, egyes LEGO készletek eladása 11 százalékos növekedést mutat évente a másodlagos piacon.
A növekedés eredménye nagyobb, mint amit az arany vagy kötvénypiacon tud felmutatni!
A kutatás alapját 2322 darab, az eredeti csomagolásában megőrzött, 1987 és 2015 között árusított LEGO készlet eredeti árát vetették össze, azzal, amennyibe most kerülnek ezek a játékok, az online piactereken.
Az árak jellemzően 2-3 évvel azután kezdenek növekedni, ahogy az adott készlet eltűnik a hivatalos kereskedelmi forgalomból. A készletek ára azonban jelentős eltérést mutat: -50% és 600% is lehet az eltérés, melyik LEGO szett kamatozik leginkább.

A legsikeresebb készletek jellemzően az egészen kicsi és a legnagyobb csomagokból lesznek. A titok az lehet, hogy míg a kisebb készletek, egyedi elemeket tartalmazhatnak, a nagyobb csomagokból eleve kevesebbet gyártanak le.
A LEGO készletek vesztesei, úgy néz ki a közepes méretű kiadások.

Az eleve limitált szériás készletek mellett, a híres filmek és látnivalók, épületek a legnépszerűbbek. A csúcstartók, a Millennium Falcon, Cafe on the Corner, Taj Mahal, Death Star II, és Imperial Star Destroyer készletek.
Ahogy azonban más befektetésekhez, a LEGO kereskedéshez is szükséges a komoly piaci tapasztalat és folyamatos jelenlét, mivel a gyűjtői piac változásait naprakészen nyomon kell követnünk, ha sikeres kereskedőkké akarunk válni.
Forrás: hse.ru