A Netflix történelmet írt hétfő este, amikor debütált az első élő, heti epizodikus műsora, a WWE Monday Night Raw. Az eredmények lenyűgözőek, a számok pedig önmagukért beszélnek.
Az élő műsorszórás új arca
Az első epizód a klasszikus televíziózás hangulatát idézte, amikor még türelmetlenül vártuk a következő hétfőt, hogy megtudjuk, mi történik a kedvenc műsorunkban. Most azonban a streaming korszakában élünk, ahol a Netflix elhozta ezt az izgalmat a modern platformokra.
Nézettségi rekordok
A Netflix debütáló epizódja 2,6 millió amerikai háztartást ért el, globálisan pedig 4,6 millió nézőt vonzott. Ez kétszer annyi, mint a WWE Raw átlagos nézettsége az USA Network lineáris kábelcsatornáján, ahol a műsor 1993 óta fut.
Tudtad? Ez volt az elmúlt öt év legnézettebb WWE Raw epizódja, köszönhetően az ikonikus helyszínnek (Los Angeles) és a sztárvendégeknek, mint The Rock, John Cena és Hulk Hogan.

Miért működött ilyen jól?
A Netflix sikerének egyik kulcsa a hatalmas elérés. Míg az USA Network „csak” 70 millió amerikai háztartást ér el, addig a Netflix 84,8 millió előfizetővel rendelkezik Észak-Amerikában, és szinte minden eszközön elérhető. Egy televízió előtt ülve nézni valamit? Ez már a múlté – a Netflix nézői bárhol és bármikor bekapcsolódhatnak, legyen az telefon, tablet vagy játékkonzol.
Egy új stratégia születik?
A Netflix és a WWE sikeres kollaborációja új irányokat nyithat. Vajon a Netflix több élő műsorra – sporteseményekre, vígjátékokra – fog koncentrálni? Ez az első lépés egy nagyobb stratégiában, ami új szintre emelheti a streamelést.
A jövő kérdései
Bár még korai lenne messzemenő következtetéseket levonni, az első tapasztalatok ígéretesek. Vajon folytatódik a lendület, és a Netflix az élő közvetítések meghatározó platformjává válik? Egy biztos: a WWE és a Netflix együttműködése már most történelmet írt.