A koronavírus hatására a tavalyi évhez képest 38 százalékkal estek vissza a mobiltelefon eladások februárban – állítja a Stratregy Analytics.
Az eladási adatok elemzése szerint 2020. februárban 61.8 millió eladott készülékről beszélhetünk, míg a tavalyi év azonos időszakában ez a szám 99.2 millió telefon volt.
A Strategy Analytics elemzője, Neil Mawston ezt a korszakat egyenesen a legnagyobb visszaesésnek nevezete a mobilpiacok történetében.
A CCS Insigh is hasonló eredményre jutott: beszámolójuk szerint évtizedes mélypont felé robog a mobilpiac. Számokra lefordítva a jóslatot, a telefongyártók az idei évben legalább 250 millióval kevesebb telefon eladással kénytelenek számolni idén! Ennek eredményeképpen az idei éves mérleg csak 1,26 milliárd körül alakulhat.
Rossz hír a nagy telefongyártó cégeknek, hogy hiába érkeznek a jobbnál jobb (akár 5G-s) csúcsmobilok, mint a Xiaomi Mi 10, a Huawei P40 széria vagy a Samsung S20 család, a koronavírus által előidézett pénzügyi bizonytalanság eredményeként sokan elhalasztják régi vagy elavult készülékeik lecserélését.
Az Apple hivatalosan is megerősítette, hogy az idei évre rosszabb eladási mutatókkal kalkulálnak. A romló adatokért elsősorban a hatalmas kínai piacban végbement negatív változásokat teszik felelőssé. Nem elég ugyanis, hogy a kínai vásárlóerő hihetetlen módon visszaesett, de a telefonok összeszerelésének gyártófolyamata is nehézségekkel küzd.
Az elemező szakemberek szerint jövőre talán 12 százalékos javulás várható, de az igazi növekvő pályára 2020-ig kell várniuk a mobilpiac szereplőinek.
A mobilpiac talpra állását az egyre jobban kiépülő 5G hálózat és az erre épülő legújabb okostelefonok gyorsíthatják fel.
Forrás: Strategy Analytics, CCS Insigh