Az IDC által készített felmérés szerint az Apple megőrizte vezető pozícióját az értékesített wearables vagyis hordható eszközök piacán.
A legtöbbet értékesített hordható okoseszközök 2019 Q4 – 2018 Q4
Az eladási adatok szerint 2019 utolsó negyedévében az Apple 43.4 millió hordható eszközt értékesített. Az cég siker termékei az AirPod, AirPod Pro és Apple Watch okosóra volt. Az Apple Watch okosórái iránt olyan nagy volt a kereslet, hogy az Apple kénytelen volt kielégíteni a vásárlók igényeit.
12.8 millió eladott eszközzel második a Xiaomi. Az eladott termékek 73.3 százaléka (9.4 millió) az okosórákból származott. Összevetve az eladásokat a 2018-as adatokkal, az látszik, hogy az okoseszközök romló eladási mutatóit az egyre nagyobb számban értékesített fülhallgatók javították fel. A piac egyre inkább a fülhallgatók irányába mozdult el.
Harmadik helyen a koreai Samsung szerepel, köszönhetően a rendkívül erős termék portfóliójának, amelyben olyan nagy cégekkel közösen jegyzett termékei is vannak, mint a JBL vagy az Infinity. Szintén tökéletes stratégiának bizonyul, hogy a cég okostelefonjait hordható eszközökkel együtt értékesítik.
A legtöbbet értékesített hordható okoseszközök 2019 Q4 – 2018 Q4
A Huawei által megszerzett 4. hely és a 63.4%-os növekedés nagyon szép eredmény az USA által generált, nehéz piaci helyzet ellenére. A cég eladott termékeinek nagy része az okosórákból származott, a cég sikerterméke a Huawei Watch GT 2 volt.
Az ötödik hely, egy „csak” aktivitásmérőket és okosórákat gyártó cégé: a Fitbit az elmúlt évek romló mutatóit tudta megfordítani és az eladásokat növekvő pályára állítani. A 2019-es év 6 millió példányban értékesített terméke a Versa 2, Versa Lite és Ionic okosórák volták.
Forrás: idc.com